سلام به همه شما دوستان گل امروز برای شما دوستان تازه کار یا حتی حرفه ای این مطلبی رو آماده کردم که اصطلاحات و مپ های کانتر رو معرفی میکنه.خیلی خوبه پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.برای مشاهده به ادامه مطلب برید.

MediaHandler-min

مربوط به بازیکنان :

Noob (نوب) : اگه دفعه اولتون باشه که کانتر بازی میکنید زیاد این کلمه رو میشنوید :D ، کلمه ی Noob در معنی لغوی به معنای بی تجربه و نابَلَد است .

Pro : کلمه ی Pro مخفف کلمه ی Professional به معنی حرفه ایه و بعضی از دوستان به جای کلمه ی Pro از باگ هم استفاده میکنند پس ، از شنیدنش زیاد تعجب نکنید !

Bug : باگ به معنی مشکل یا نقص هست ، به عنوان مثال وارد یک مپ میشید و متوجه یک خرابی میشید ، به اون خرابی باگ گفته میشه . ( این باگ رو با باگی که در بالا در قسمت Pro گفته شد اشتباه نگیرید! )

Camper : کَمپِر به کسی گفته میشه که فقط یک گوشه میشینه و از اون نقطه بقیه رو میکشه که معمولا با Awp (اسنایپ) این کار رو میکنند .

خط کش! : خط کش به بازیکنایی گفته میشه که با Awp یا Scout در حالت زوم یک نقطه رو نشونه میگیرند تا وقتی دشمن از اونجا رد شد مغزشو بپاشن رو زمین !! ( این افراد جزء Camper ها به حساب میان )

Freeze : فریز به معنای ثابت موندنه ! فرض کنید کسی رو که هیچ حرکتی نمیکنه ، مثلا کامپیوتر رو بیخیال شده و رفته شام :| اما هنوز داخل بازیه و قطعا بقیه میرن که بکشنش :D

Ping : پینگ به زمان رفت و برگشت داده ها در ثانیه گفته میشه ! که هرچی این عدد کمتر باشه بهتره ، معمولا پینگ باید حدود 40 باشه .

Lag : لگ به روان نبودن بازی به علت مشکل در اتصال اینترنتی یا مشکل در سرور لگ گفته میشه فرض کنید داخل بازی یک مسیر رو طی کردید اما بعد از 2 ثانیه میبینید سر جای قبلیتون هستید ! لگ بودن شما هم علاوه بر خودتون برای بقیه هم مشکل سازه .

Ban : به معنای مسدود شدنه ، به عنوان مثال وقتی شما از چیت استفاده میکنید ، ادمین شمارو بن میکنه ، که البته بن شدن زمان های مختلفی داره که توسط ادمین قابل تایین هست .

Unban : آنبن به معنای خارج شدن از حالت بن هست .

Steam Id : استیم آی دی یک شناسه برای هر بازیکنه که در واقع شناسه شما داخل بازیه ، یکی از روش های بن کردن شما در بازی با استفاده از Steam ID هست .

Voice : وویس به معنای ارتباط صوتی بین بازیکنان است

Mute : به معنای قطع کردن صدا میباشد ، به طور مثال اگر ادمین شمارو Mute کنه ، اگر Voice بفرستید برای بقیه بازیکنا ارسال نمیشه و کسی صدای شمارو نمیشنوه .

Gag : گَگ هم تعریف مشابهی از Mute داره با این تفاوت که Mute برای Voice هاست اما Gag برای نوشته های شماست ، یعنی اگر چیزی تایپ کنید برای کسی نشون داده نمیشه .

Kick : از بازی بیرون انداختن .

Bunny Jump : بانی جامپ به معنای پرش خرگوشی است و بیشتر در سرور های Fun (در ادامه اشاره خواهیم کرد) کاربرد دارد .

Cheat : چیت به معنای کد تقلب است که البته در بازی آنلاین کد تقلب وارد کردن معنی ندارد و عملی نیست و از نرم افزار های Cheat استفاده میکنند ، چیت ها گزینه های مختلفی دارند ، به عنوان مثال Anti flash به معنای فلش نشدن یا Aim که نشونه سلاح شما هرکجا که باشد به صورت خودکار به سر حریف شلیک میکند و …

Cheater : به کسی که از Cheat استفاده کند Cheater گفته میشود ، که این افراد یا توسط ادمین یا رای کاربران یا گاهی توسط خود سرور Ban میشوند .

Slap : به معنی سیلی زدن :| Slap رو فقط ادمین میتونه انجام بده ، وقتی شما Slap میشید یعنی از محلی که هستید جا به جا میشید با پرش به سوی بالا .

Slay : به معنی کشتن است ، Slay رو فقط ادمین میتونه انجام بده .

Spect : به حالتی گفته میشه که با وارد شدن در اون فقط تماشاگر بازی هستید و جز هیچ کدوم از دسته های counter terrorist یا terrorist نیستید . در اکثر سرور ها برای وارد شدن به این بخش باید کلمه ی spect (همراه با علامت تعجب در ابتدای کلمه ) را تایپ کنید .

Frag : تعداد افراد کشته شده به دست یک فرد در کانتر استریک سورس را فرگ میگویند .

Rank : به رتبه شما در سرور رَنک گفته میشه که در اکثر سرور های کانتر برای نمایش رنک شما باید کلمه ی Rank رو داخل قسمت چت تایپ کنید .

کِرَش : کرش شدن به معنی هنگ کردن بازی است که معمولا شخص در سرور به صورت Freeze باقی میمونه .

کلن : کلن به معنی قبلیه است . به عنوان مثال یک گروه از بازیکن ها یک تیم تشکیل میدند و قبل یا بعد اسمشون اسم گروهشون رو اضافه میکنند ، به گروه تشکیل شده کلن گفته میشه .

فرندلی فایر : در صورتی که فرندلی فایر فعال باشه اگر به هم تیمیتون شلیک کنید یا نایفش کنید Hp اون شخص کم میشه .

Match : به مسابقه ای گفته میشه که معمولا بین دو کلن از بازیکنان کانتر صورت میگیره ، فعال کردن Match فقط توسط ادمین ها قابل انجام است .

اونِر : صاحب سرور ، حواستون به این شخص باشه چون میتونه نابودتون کنه :D

ادمین : مسئول سرور که بستگی به درجه بندی ادمینیش قابلیت های خاصی داره .

وی آی پی : بچه پولدار هایی که با پرداخت پول از امکانات ویژه ای برخوردار میشن :D مثل پول کامل در هر راند .

Hp : میزان سلامتی شما در بازی است .

Damege : به معنی صدمه است به عنوان مثال اگر با تیر زدن به یک شخص 70 Hp از اون شخص کم بشه شما 70 Damage به اون شخص زدید .

در سرور :

Vps یا Server : وی پی اس به معنای سرور مجازی هست که بازی کانتر داخل اون نصب میشه که شما به اون متصل بشید .

Ip Server : آی پی سرور درواقع آدرس سرور هست که برای هر سرور متفاوته و با استفاده از Ip شما میتونید به اون سرور متصل بشید و بازی کنید .

Down شدن سرور : به معنی از کار افتادن سرور است .

اتک زدن به سرور : منظور از اتک زدن به سرور حمله به سرور از طریق روش هایی مثل Ddos است . اتک زدن میتونه کلا سرور رو برای چند دقیقه Down کنه یا اینکه بازیکنارو Lag کنه .

کانفیک : به تنظیماتی که باعث ران شدن سرور یا تغییر در سرور میشه کانفیگ گفته میشه که این کار به عهده کانفیگر سرور هست .

کانفیگر : به کسی گفته میشه که کانفیگ سرور رو انجام داده باشه .

پلاگین : به معنی افزونه است . که افزونه ها کار های مختلفی انجام میدهند به عنوان مثال چتر نجات در بازی کانتر سورس یک پلاگین است که بر روی سرور ریخته شده .

معرفی vote ها :

یکی دیگر از قابلیت های جالب سرور ها قابلیت ارسال Vote یعنی نظر است ، که به عنوان مثال اگر چند نفر ( بستگی به تعداد بازیکنان در سرور دارد ) Vote کاری را دهند کار انجام میشود ، در زیر به تعداد از Vote ها اشاره کردیم .

نکته : برای ارسال Vote در سرور ها باید داخل چت بنویسید و بدون فاصله و با حروف کوچک مثال : votemap

Vote Map : نظر دهی برای تغییر Map

Vote Ban : نظر دهی برای بن شدن یک شخص در سرور ( بن شدن در اثر رای بازیکنان چیزی در حدود 20 دقیقه است که البته این عدد در سرور های مختلف متفاوت است )

Vote Kick : نظر دهی برای از بازی بیرون انداختن یک شخص ( برای مثال کسانی که فریز شده اند )

rtv : این یکی از قابلیت های تغییر Map است که البته در تمامی سرور ها فعال نیست . برای استفاده از این قابلیت کلمه ی rtv را تایپ کنید تا لیستی رندوم از مپ ها نشان داده میشود .

دیگر :

Grab : ابزاری برای گرفتن اشیا یا اشخاص در بازی ( فقط در بعضی سرور ها و فقط برای ادمین ها )

Hook : به معنی طناب است و در برخی سرور ها این امکان برای ادمین ها وجود دارد که از Hook استفاده کنند .

Bind : بیند کردن یعنی یک کار رو (مثلا هوک) برای یک کلید تعیین کنید ، یعنی با هربار فشردن کلید مورد نظرتون کاری که از پیش تعریف شده انجام بشه .

Un Bind : خارج کردن یک کار از پیش تعیین شده از حالت Bind

معرفی Map ها :

حروفی که اول مپ ها نوشته میشه مثل De_ معنای خاصی داره که بهشون اشاره میکنیم

De : مپ هایی هستند که در اون ترور بمب گذاری میکنه و Ct باید بمب رو خنثی کنه .

Cs : در این مپ ها Ct وظیفه ی نجات گروگان هارو داره .

Aim : یک سری اسلحه رو زمین قرار داره و شما باید با استفاده از اونها طرف مقابلتون رو بکشید که البته Aim انواع مختلفی داره

Awp : مپ هایی که در اون فقط مجاز به استفاده از اسلحه ی Awp هستید .

Zh : مپ هایی که آدم ها باید مخفی شن تا زامبی ها دستشون نرسه به آدم ها.

Ze: در این مپ ها آدم ها باید از دست زامبی ها فرار کنند و در آخر مپ هر کسی که به پناهگاه نرسیده باشه میمره.

Zm : در این مپ ها مد بازی زامبی اجرا میشود .

Jail : در این مپ ها ترور ها در زندان هستند و CT ها بعد از بازکردن در سلول ها باید مراقب این باشند که توسط ترور ها کشته نشوند . Ct ها تا زمانی که ترور ها آسیبی به اونها نزنند یا اینکه Gun نگیرند حق کشتنشون رو ندارند .

Deathrun : در این مدل از مپ ها یک ترور مسئول زدن تله هاست و بقیه Ct ها باید به نقطه پایان برسند .

Deathmatch : مپ هایی هستند که

35HP : این مپ ها مخصوص Knife هستند و فقط با چاقو میتونید دشمنانتون رو بکشید و البته Hp همه در بازی 35 است .

jail : مپ هایی است که ترور ها در زندان اند و پلیس ها نباید به ترور ها شلیک کنند مگر اینکه گان داشته باشند.این مپ ها را به دو روش قانونی که در آن ترور ها باید هرکاری که پلیس ها می گویند را انجام بدن و معمولی که در این حالت ترور ها باید گان پیدا کنن و پلیس هارو بزنن.

ّFy : مپ هایی که تفنگ ها روی زمین ریخته و مپ رو برو میباشد.


منبع با کمی تغییر :
faramond.ir
www.cfgdl.ir
نظر یادتون نره